Messy bun and getting stuff done

november 14, 2017

Lånar den här listan från Ljuva Julia som själv själv lånat och inspirerat från Evelina in Wonderland. Listor är alltid kul att både skriva och läsa om.

Jag gillar... när man har en ledig dag och man inte har några måsten och inte behöver ställa klockan till något, utan man kan gå upp när man är utvilad och redo för dagen.

Jag sjunger... gärna och mest i duschen på låtar som fastnat i huvudet. Spelade ganska mycket gitarr och sjöng samt gjorde egna låtar tidigare, men det har blivit i lite mindre skala just nu. Sjunger alltid när jag är på gott humör, gärna när jag lagar mat, städar, på jobbet och när jag cyklar m.m. Med andra ord; alltid.

Jag älskar... när jag är pepp, pigg och har mycket energi i kroppen.

Jag föredrar... lugna vinkvällar hemma eller hos en väninna och snacka skit än högljudda folkfyllda fester.

Jag tycker om... när man är ordentligt pigg och har varit produktiv en hel dag och allt har gått som smort. T.ex fått gjort allt det man planerat på jobb, när man storstädat och handlat eller när man bockar av alla "dagens måste" på planeringen. Då är det gott och värt att klappa en på axeln och må bra!

Jag är beroende av... solljus, mitt armbandsur och kaffe.

Jag har på mig... en tjock lång stickad tröja och mönstrade lediga byxor. Totalt omatchat!

Jag dricker... kaffe, alla dagar i veckan!

Jag lyssnar... gärna på peppig och glad musik! Drar alltid igång Retro FM i köket och lyssnar på gamla klassiker. Då spelas det alltid härlig musik, allt från ABBA till Ben E. King.

Jag blir arg... på självupptagna och energitjuvande människor. Eller de som är så otroligt motsägelsefulla - alltså de reagerar på hur folk beter sig på ett visst sätt men beter sig själv precis så. Konstigt?

Jag är pinsamt dålig på... att komma ihåg vem det är som ringer ibland på jobb från olika instanser m.m. och man ska lämna över telefonen till någon annan. -"Det är någon som undrar bla bla..." -"Vem är det som frågar?" undrar vederbörande. Hmm... Jadu...

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images